يزدفردا سيد محمد خاتمي  امشب در جمع مردم يزد گفت: بايد به مردم محبت كنيم نه كه امنيت انان را به هم بزنيم و بر هم زدن امنيت مردم در مكتب اسلام و ديني ما جائي ندارد
به گزارش خبرنگار يزدفردا : سيد محمد خاتمي كه در جمع مردم يزد در مسجد حظيره سخنراني مي‌كرد، اظهار داشت:

اگر نظام مي خواهد پايدار بماند و منحرف نشود بايد خصوصيت خودش را حفظ و يكي از خصوصيتها رفتار بر اساس عدل و عادلانه باشد و ديگري بصورت اگاهي بخشي باشد نه تحميل به مردم

وي در ادامه افزود :بايد به خلق محبت كنيم نه اينكه بصورت درنده به جان انها بيافتيم امروزه متاسفانه افكاري در حال ترويج است كه افكار امام را زير سئوال برده است و اين توهين به مردم و امام است

خاتمي افزود: در اين مملكت كساني كه مسئول هستند همواره بايد تلاش كنند تا مردم احساس امنيت و حرمت و احترام داشته باشند.

خاتمي در ادامه افزود : به زور نمي‌شود به مردم دستور داد بلكه بايد با آگاهي‌بخشي در مسير درست حركت كنيم.


امروزه متأسفانه افكاري باعث شده كه اينجور نمايان سازد كه امام به جمهوري اعتقاد نداشت و براي اينكه افكار بين‌المللي را قانع كند گفت، جمهوري. اگر اين افكار در حال حاضر به مردم تبيين شود توهين به امام و مردم است.
وي گفت:‌ پاسداري از انقلاب و وفاداري از مكتب اهل بيت(ع) از مباني اساسي جمهوري اسلامي است كه امام رحمت‌الله به آن اعتقاد داشت.
اقاي خاتمي افزود : جمهوري اسلامي يعني آنكه به رأي مردم احترام بگذاريم.
وي با اشاره به اينكه جمهوري اسلامي آزادي را طبق قانون اساسي پذيرفته است، اظهار داشت: وقتي از آزادي صحبت مي‌شود عده‌اي مي‌گويند كه آنها مي‌خواهند ول انگاري كنند در صورتي كه آزادي‌اي كه ما مطرح مي‌كنيم ضد ول‌انگاري است.
خاتمي با ذكر اين نكته كه مردم با همه سلايق بايد در انتخاب شركت كنند، اظهار داشت: شركت در انتخابات و تقويت نظام جمهوري اسلامي وظيفه همه ايرانيان است.
وي اظهار داشت:‌ در روش‌ ما توجه و باور به مردم زمينه مشاركت همه را در امور اقتصادي‌، فرهنگي و سياسي كه همان مكتب اسلام است نزديك خواهد كرد. 
 
خاتمي در ادامه افزود : همواره بكوشيم انتخابات پرشورتر با حضور همه سلايق فراهم گردد و اين وظيفه مهم دست‌اندركاران نظام است كه با رفتار و عمل خود اين وظيفه خطير را براي مردم بوجود آورند.
وي با اشاره به اينكه دست‌اندركاران بايد سيره و روش‌شان همانند امير‌ مؤمنان و فاطمه زهرا (ع) باشد، اظهار داشت: فاطمه زهرا(س) براي خودش دعا نمي‌كرد بلكه دعايش هميشه امور مردم بود اگر ما هم اين احساس مسئوليت را داشته باشيم و با نجابت و فداكاري براي مردم كار كنيم ، به منش و اخلاق اهل بيت (ع) نزديك شده‌ايم.
سيد محمد خاتمي متذكر شد: صداقت، فداكاري و درد مردم را داشتن و براي مردم خير خواستن از مهم‌ترين وظايف يك مسئول و يك كارگزار نظام است. 

منتظر اخبار تكميلي از حواشي و تصاوير مراسم باشيد

يزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا